רישום פטנטים על תוכנות

הליכי רישום פטנטים על תוכנות נחשבים למורכבים במיוחד. על מנת לצלוח אותם במהרה נדרשת מומחיות של עורך פטנטים. האתגר ברישום פטנטים על תוכנות הוא הוכחה שאכן מדובר באמצאה חדשנית שעונה לקריטריונים שקבע חוק הפטנטים הישראלי. כל מקרה נבחן באופן אישי בקפדנות כך שבמידה ולא תתאימו את הדברים לדרישות החוק, הבקשה עשויה להתעכב. שימו לב שיש להתאים את הנתונים לתקנות במדינה בה אתם מבקשים לרשום את הפטנט

רישום פטנט על תוכנה

רישום פטנטים על תוכנות באירופה ובארה"ב

בשנים האחרונות חלק ניכר מחיינו מנוהל באמצעות תוכנות מחשב. נסו להעביר יום אחד מבלי להשתמש בתוכנות מחשב ותגלו שזה כמעט בלתי אפשרי. על כן, מדינות העולם מאפשרות היום רישום פטנטים על תוכנות ומכירים בתוכנות כפטנטים לכל דבר. ארה"ב אישרה רישום פטנטים על תוכנות כבר במהלך שנות השמונים. החוק בארה"ב מחייב את התוכנה להתבסס על רעיון שאינו אבסטרקטי. מבולבלים? לא בטוחים האם הפטנט שלכם אכן ניתן לרישום בארה"ב? פנו להתייעצות עם יועץ פטנטים ותקבלו מענה לכל השאלות.  מדינות אירופה מאפשרת רישום פטנטים על תוכנות כאשר מדובר בתוכנה שמהווה פתרון לבעיה טכנולוגית. אפשר לקדם באירופה רישום של תוכנת שמשפרת את ביצועי המחשב. חשוב לציין שתקנות רישום הפטנטים שנהוגות באירופה נחשבות לשמרניות וקשוחות יותר בהשוואה לאלו של ארצות הברית.

רישום פטנטים על תוכנות בישראל

תוכנות שיש להן אפקט מדיד ומוחשי אפשר יהיה לרשום כפטנטים במדינת ישראל. שיפור של ביצועי המחשב יאושר כפטנט במקרים בהם ניתן להוכיח תהליך מדיד. מדינת ישראל מאשרת תוכנות מחשב כפטנטים כאשר מוכיחים מעל לכל ספק שהתוכנה מהווה פתרון לבעיה טכנולוגית. .

מדוע חשוב לפנות אל משרד פטנטים?

רישום פטנטים על תוכנות נחשב לתחום חדש ומורכב. בכל רחבי העולם רישום תוכנות כפטנטים דורש ליווי של משרד פטנטים. אנשי המקצוע מבינים היטב את תקנות החוק ויודעים איך להציג נכון את הנתונים. התאמה של הפטנט לדרישות החוק הכרחית לקבלת האישורים הדרושים. ארצות הברית נחשבת למדינה עם פתיחות גבוהה לרישום תוכנות כפטנטים. ממציאים רבים בוחרים מראש לפעול לרישום הפטנט כתוכנה בארצות הברית על פני אירופה או ישראל.

ליווי צמוד של יועץ פטנטים מגדיל את הסיכויים שלכם לאישור מהיר של בקשת הפטנט. לא כל מוצרי התוכנה ניתנים לרישום כך שכדאי לפנות להתייעצות עם יועץ פטנטים מנוסה כבר בתחילת הדרך.

בשביל מה צריך לרשום תוכנה כפטנט?

רישום פטנטים על תוכנות נועד בראש ובראשונה להגן על האמצאה שלכם ולוודא שאתם תקבלו תמורה בעד כל שימוש. העתקה או שימוש בתוכנה שרשומה כפטנט של אדם אחר אסורים. אם נעשה שימוש בפטנט שלכם ללא ידיעתכם יש לכם זכות מלאה להגיש תביעה בבית המשפט. רישום תוכנה כפטנט מקדמת את גיוס המשקיעים בחברות הייטק ונעלה את השווי של החברה. תוכנה שרשומה כפטנט מהווה נכס לכל דבר.

חיפוש פטנט | רישום פטנט | ניהול תיק פטנטים

צרו איתנו קשר

ייעוץ ראשוני

השאירו פרטים
ואחזור אליכם בהקדם