רישום פטנט פרוביזינאל – מה חשוב לדעת?

רישום פטנט פרוביזינאל – מה חשוב לדעת?על מנת לצלוח במהרה רישום פטנט פרוביזינאל כדאי לפנות אל מומחה ברישום ועריכת פטנטים שמתמחה ברישום ואישור פטנטים. עם עורך פטנטים מנוסה לצדכם התהליך כולו יהיה פשוט יותר ומהיר יותר. ניהול נכון של הגשת בקשת הפטנט הכרחי להגנה על הזכויות שלכם.

מתי כדאי לבצע רישום זמני?

ברגע שיש לכם פטנט רשום אתם מחזיקים בזכויות לניצול מלא של ההמצאה ל-20 השנים הבאות. על מנת לרשום פטנט יש להגיש בקשה אצל רשם הפטנטים בהתאם לנהלים ולהמתין. תהליך האישור עשוי להיות ארוך אך ניתן לקצר אותו באמצעות הגשה מדויקת של כל המסמכים הדרושים. רישום פטנט פרוביזינאל מתבצע אל מול משרד הפטנטים האמריקאי במטרה ליהנות משימור זכויות על תאריך בכורה למשך שנה. רישום פרוביזינאל מומלץ להגנה על הזכויות שלכם מפני מתחרים. עולם הטכנולוגיה תחרותי בכל העולם. כך למשל במידה ומתחרה מגיש בקשה לפטנט לפניכם אך אתם הסדרתם מראש רישום ארעי– זכות הבכורה תהיה שלכם.

מה ההבדל בין רישום פטנט פרוביזינאל לבין רישום רגיל?

בעוד רישום פטנט רגיל (מלא) נדרש בכדי להיכנס להליכי בחינה מול משרדי הפטנטים בעולם בכדי לקבל פטנט, רישום פרוביזינאל תקף למשך 12 חודשים בלבד ונועד לשמש כרישום ראשוני  עבור הגשות המשך של בקשות לפטנט מלאות שיש לבצע לאחר שנה. רישום של פטנט ארעי לרוב מהווה תנאי בסיסי שמשקיעים רוצים לראות שמתקיים לפני שיבחנו השקעה. רישום פטנט פרוביזינאל אינו מחליף את הרישום הסטנדרטי המלא אלא מהווה פתרון זמני להגנה על הזכויות של הממציא.

יתרונות של רישום פטנט פרוביזינאל

בקשת הרישום הארעית נחשבת מהירה להגשה בהשוואה אל הגשת פטנט רגילה. רישום פטנט פרוביזינאל דורש פחות השקעה במסמכים וניתן להכין את כל המסמכים הדרושים בתוך מספר ימים. האגרה אותה תשלמו בעבור הרישום הזמני תהיה נמוכה יותר בהשוואה אל אגרה שנדרשת לתשלום בעבור רישום פטנט מלא. יזמים בחלקם פועלים להגשת בקשת רישום ארעית במטרה להגן על הזכויות שלהן בזמן בו הם מחפשים משקיע למימון עלות הפיתוח והרישום המלא.

איך מגישים בקשת רישום זמני לפטנט?

ליווי מקצועי של עורך פטנטים עם ניסיון ברישום ופיתוח פטנטים דומים הכרחי. עורך הפטנטים יודע להכווין, להמליץ ובעיקר, להגן על הזכויות שלכם. לא תרצו להשקיע משאבים רבים בפיתוח המצאה רק בשביל לגלות שקיים כבר פטנט דומה בתהליך אישור. אפשר וכדאי להגיש בקשת רישום פטנט פרוביזינאל גם כאשר אין ברשותכם עדיין אבטיפוס והפיתוח נמצא עדיין בשלבים מוקדמים. חשוב לציין שעורך פטנטים מחויב לשמירה על דיסקרטיות מוחלטת.

צרו קשר

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם או חייגו עכשיו 052-5017356
כלל הפרויקטים | משרד איתן יפה לרישום פטנט

חיפוש פטנט | רישום פטנט | ניהול תיק פטנטים

צרו איתנו קשר

ייעוץ ראשוני

השאירו פרטים
ואחזור אליכם בהקדם